Procedura zgłaszania dzieci na badania do poradni
1. Dokumentacja niezbędna do zgłoszenia dziecka na badanie psychologiczno-pedagogiczne:
- Pisemny wniosek rodzica lub prawnych opiekunów-dostępny w sekretariacie poradni, szkole lub stronie internetowej.
- W przypadku osób pełnoletnich wniosek wypełnia osoba ubiegająca się o badanie.
- Arkusz obserwacyjny ucznia wypełniony przez szkołę lub przedszkole (druk do pobrania w poradni, szkole, stronie internetowej poradni).
- Dokumentacja wcześniejszych badań psychologiczno-pedagogicznych (w przypadku badań w innej poradni).
- Dokumentacja lekarska w przypadku dzieci chorych.
2. Na badanie niezależnie od wieku uczeń zgłasza się z rodzicem.
3. Pełne badania psychologiczno-pedagogiczne trwają ok. 6 godzin.
4. W dniu badania uczeń powinien przynieść:
- Przynajmniej 3 zeszyty przedmiotowe - bieżące i z poprzednich lat nauki.
- Dyktando lub pracę klasową.
- W przypadku zgłoszeń na badanie pod kątem zaburzeń dyslektycznych dokumentację prowadzonych ćwiczeń w pisaniu (obowiązkowo przy badaniu kontrolnym przed sprawdzianem lub egzaminem).
5. W celu zgłoszenia dziecka na konsultację logopedyczną, rodzic składa w sekretariacie poradni pisemny wniosek.
6. Niemożność przybycia dziecka na badanie w wyznaczonym terminie w uzasadnionym przypadku, należy zgłosić jak najwcześniej w sekretariacie poradni.
7. W przypadku wcześniejszych badań dziecka w poradniach psychologiczno-pedagogicznych w innych miastach, prosimy o złożenie w w/w poradniach wniosku z prośbą o przekazanie całej dokumentacji do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ostrowie Wlkp.
Diagnozę przeprowadza się w Poradni w następujących zakresach:
- Psychologicznym – ocena poziomu rozwoju funkcji intelektualnych, orientacyjnych i wykonawczych (percepcyjno – motorycznych) jak: percepcja wzrokowa, słuchowa, motoryka, lateralizacja oraz koordynacja tych funkcji, ocena stanu psychicznego dziecka, procesów motywacyjno – emocjonalnych.
- Pedagogicznym – ocena poziomu wiadomości i umiejętności szkolnych, rodzaju i specyfikacji trudności w uczeniu się, umiejętności czytania i pisania
- Logopedycznym – ocena poziomu rozwoju mowy, określenie nieprawidłowości ich przyczyn i odpowiednich metod terapeutycznych.
Badania psychologiczno-pedagogiczne są bezpłatne i dobrowolne.