Logo Biuletyn Informacji Publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

LP.

ZADANIA

SPOSÓB REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

1.

Sporządzenie planu działania na kolejne lata na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom  ze szczególnymi potrzebami.

Przygotowanie deklaracji dostępności w Biuletynie Informacji Publicznej PPP.

 

Dyrektor PPP, Koordynator ds. dostępności. Informatyk.

Przekazanie do akceptacji Dyrektorowi Poradni.

Styczeń 2025

2.

Dokonanie analizy stanu ogólnego budynku Poradni pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Koordynator ds. dostępności. Pracownicy obsługi.

Styczeń 2025

3.

Monitoring wszystkich oznaczeń z użyciem alfabetu Braille’a umieszczonych na gabinetach specjalistów  w Poradni  w celu zapewnienia sprawnego dostępu osobom ze szczególnymi potrzebami do specjalisty.

 

Koordynator ds. dostępności.

Na bieżąco

4.

 

Do budynku Poradni prowadzą kilkustopniowe schody oraz specjalny podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami np. na wózku. Szerokie wejście z automatycznymi drzwiami pozwala na swobodny dostęp i poruszanie się po szerokim korytarzu. Na parterze znajduje się winda, która umożliwia dostęp na wyższą kondygnację w budynku.

 

Zastosowanie kontrastowego koloru na  schodach oraz ew. oznaczeniach niektórych pomieszczeń  w celu poprawy ich widoczności.

 

 

 

Kontrola bieżąca stanu podjazdu oraz  obejścia aby nie było przeszkód swobodnego dostępu do Poradni  - Pracownicy obsługi.

 

 Zakup i montaż  taśmy kontrastowej oraz ew. wykonanie innych pomocnych oznaczeń. Organizacja prac  - Koordynator ds. dostępności.

 

 

Na bieżąco

 

 

 Luty – Marzec 2025 r.

 

5.

Stały monitoring dostępności wyznaczonych miejsc parkingowych ze specjalnym oznakowaniem  w kolorze niebieskim dla osób ze szczególnymi potrzebami, za pomocą zamontowanych w budynku kamer z widocznością zewnętrznego terenu.

 

Dyrektor Poradni i Koordynator ds. dostępności.

Na bieżąco

6.

Likwidacja wszelkich dodatkowych sprzętów w korytarzu głównym na parterze budynku w celu usunięcia barier komunikacyjnych, umożliwiająca swobodne poruszanie się wszystkim  korzystającym z usług Poradni.

Koordynator ds. dostępności – Przeszkolenie pracowników z obsługi aby czuwały nad realizacją zadania i  w razie konieczności udzieliły pomocy osobom z potrzebami.   

W sposób ciągły - na bieżąco

7.

Poprawa stosowanych w Poradni działań w zakresie zapewnienia lepszej dostępności cyfrowej. Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności  informacyjno - komunikacyjnej.

Umożliwienie kontaktu osobie głuchoniemej z pracownikami Poradni ze znajomością języka migowego.

Bieżący monitoring strony internetowej Poradni oraz BIP. Koordynator ds. dostępności, redaktorzy strony www. Poradni, informatyk.

 

Pracownicy wyznaczeni do kontaktu z osobą głuchoniemą.

 

 

W sposób ciągły  - na bieżąco

8.

Sporządzanie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Koordynator ds. dostępności.

 

 

Marzec 2025 r.

 

 

 

 

9.

 

Okresowe szkolenie pracowników i bieżące  monitorowanie potrzeb oraz wymagań związanych    z dostępnością zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca  2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Dyrektor Poradni i Koordynator                 ds. dostępności.

Cyklicznie -                    w miarę potrzeb

 

Opracowanie dokumentu:

Dyrektor Poradni -Violetta Miszkin, Koordynator ds. dostępności Renata Skrzypczak – Piotrowska,                                                                      

Zatwierdza:

Dyrektor Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Ostrowie Wielkopolskim – Violetta Miszkin  styczeń 2025 r.

 

 

Czas udostępnienia: 2025-01-28
Pokaż metadane